2

Reklama obiektu konferencyjnego – reklama kontekstowa

Przykładowa reklama kontekstowa dla sali szkoleniowej, konferencyjnej, obiektu konferencyjnego.

 Zakładamy iż chcemy reklamować sale szkoleniową, obiekt konferencyjny znajdujący się w dużym mieście, gdzie istnieje duża konkurencja, a tym samym z reklamy kontekstowej w danym mieście korzysta już klika innych firm. Konkurencja powoduje podbijanie ceny za klik w AdWords – wykorzystujemy sieć wyszukiwania.

  • Ilość wybranych fraz – 30 Frazy były by w stylu sale szkoleniowe miejscowość, wynajem sal konferencyjnych miejscowość itp..Ilość ta ma dać według szacunków odpowiednią ilość wyświetleń naszej reklamy

 

  • CPC – Cena za klikniecie we frazę zakładając iż mamy wysoki współczynnik jakość około 6/7nasze ceny aby zachować wysokie miejsca musiały by kształtować się w zależności od frazy na poziomie od 1 do 3 złotych (a i tak nie były by to górne granice)dla uproszczenia zakładamy CPC – Cena za 1 klik na wybrane frazy – 2 złote
  • ilość wyświetleń naszej reklamy dla wybranych fraz Jako że pewne frazy są znacznie bardziej popularne od innych i kształtuje się w naszych szacunkach na poziomie od 200 do 1000 na miesiącdla uproszczenia zakładamy iż średnio dla wybranej frazy nasza reklama wyświetla się 500 razyco daje nam 500 x 30 = 15000 wyświetleń naszej reklamy
  • CTR naszej reklamy na poziomie 5% (dość wysoki, ale realny)(CTR czyli współczynnik kliknięć w nasza reklamę)Dla 15 000 wyświetleń przy CTR 5% mamy 750 przejść na naszą stronę na miesiąc.

 

Koszt 750 x 2 = 1500 złotych za reklamę dodać należy prowizję, opłatę dla agencji za obsługę i optymalizacji (co jest w tym przypadku wymagane). Prowizją ta jest różna i nie znamy dokładnych danych – od 10% kosztów kampanii. 1500 to koszt na miesiąc na rok jest to już 18 000 na reklamę kontekstową. To duży koszt nawet bardzo duży!!!

Wygląda dość ładnie bo to jest 750 potencjalnych klientów, należy pamiętać że duża liczba tych kliknięć to od razu odrzucenia z powodu pomyłki, oszustw, kliknięć przez konkurencję itp..

Szacować należy od 10% do 20% tego typu kliknięć.

To jak zachowa się taki potencjalny klient i co zrobi po wejściu na naszą stronę zależy od wielu czynników i struktury strony docelowej, jaka jest oferta wynajmu sali, czy znajdzie ofertę odpowiadające jego potrzebą itp..

Można zakładać w najlepszym przypadku że 1 na 50 tego typu wejść dokona zapytania, wykona telefon do naszej firmy o naszą ofertę, otrzymamy 15 zapytań. Ile z nich wygeneruje sprzedaż -2 może w najlepszym przypadku 5 finalnych zamówień za koszt ponad 1500 złotych na miesiąc.

Oczywiście można wybrać większą liczbę słów (zły dobór słów może spowodować większą ilość przypadkowych wejść), zmniejszyć stawkę za klik (ale tym obniżymy nasze pozycję, skuteczność), można dobrać też czas wyświetlania naszej reklamy (stracimy możliwość reklamowania cały czas 24 godziny na dobę)

Czy warto sami musi zdecydować ale za tą kwotę miesięczną (nawet znacznie mniejszą) można otrzymać reklamę swojej sali szkoleniowej, obiektu konferencyjnego na cały rok w innych wyspecjalizowanych serwisach branżowych i ich skuteczność jest lepsza przy takich nakładach finansowych. Oczywiście nie należy w reklamie swoich usług wynajmu sal koncertować w jednym miejscu i powinno się wybierać wiele miejsc gdzie reklamujemy swoje usługi dzięki czemu zyskujemy promocję wizerunkową naszej firmy, obiektu.

„Przedstawione wyliczenia mają charakter bardzo ogólny”

 

 

Powiązane:

  1. Sale konferencyjne – wybór miejsca Wybieramy sale konferencyjną na nasze spotkanie – jak się do tego zabrać. Nasze spotkanie to szkolenie na 30 osób w...
  2. Sale konferencyjne- inspekcja Osoby odpowiedzialnej za organizację konferencji nie może zabraknąć podczas odbioru sali. Tylko wtedy mamy pewność, że wszystko jest w należytym...

2 Comments

  1. No nie wiem przy 30 frazach można osiągnąć większa liczbę
    wyświetleń – no ale CTR 5% to mało realny ale rzeczywiście można przejść wejść na stronę te 750 max 1000

    co do tego ile z nich mamy leadów – sprzedaży to od wielu innych czynników zależny

    ciekawi mnie średnia jaka jest na ile wejść mamy sprzedaży

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Why ask?